Een showroom of een beursstand? Waarvoor kies jij?
Dalende trends in het beurslandschap. Je hoort (en ziet) het al een tijdje. Daarom kiezen steeds meer en meer ondernemingen ervoor om dit stevige marketingbudget te verschuiven van een beursstand naar een eigen showroom. Een permanente, of een pop-up showroom. Zaken waar wij op dit moment opvallend frequente aanvragen voor binnenkrijgen. Maar waarom juist?
BEURSMOEHEID - “daar zijn ze weer met hun beurs…”
Tijdens een beursweekend moet je zoveel mogelijk leads verzamelen op een wel heel korte periode. En die resultaten vallen wel eens tegen. Om op jaarbasis een voldoende aantal leads te verzamelen, moet je bovendien heel wat beurzen doen, en dat kan na een tijdje z'n tol eisen.
Gemiddeld geeft een bedrijf € 50.000 per jaar uit aan hun beursstand(en). Doe dat 3 jaar op rij, en dan investeer je zo’n € 150.000 aan beurzen. Een knap budget dat je zou kunnen investeren in jouw eigen showroom mét een hoger rendement in return.
SHOWROOM - grijp de klant vast op het moment dat ze interesse in je tonen
Vandaag zijn klanten en prospecten veel beter geïnformeerd. Ze gaan vooraf op onderzoek uit, en pluizen al heel wat details uit over bepaalde producten die hen mogelijks interesseren. Ze vergelijken graag, maar bezoeken daarvoor veel minder fysieke locaties t.o.v. vroeger. Time is money. Dus als ze bij jou in de showroom aankomen, hebben ze al een dikke vette boon voor jou. Je hebt op dat moment hun onverdeelde aandacht (geen afleiding van allerlei lawaaierige beurstoestanden), en ze gunnen jou ook meer kostbare tijd. Tijd die ze op een beurs moeten opsplitsen.
En daar moet jij net het verschil maken ten opzichte van jouw concurrenten. Palm de klant in met een showroom die jouw merkverhaal op de krachtigste manier vertaalt. Een ware belevingsruimte die toont waar jullie voor staan én vooral waarom de klant jou nodig heeft. Onderschat dus zeker de waarde van jouw showroom niet! Bovendien kan je de return van jouw investering op dat moment ook heel goed meten.
Vergaderen tussen de producten? Workshops faciliteren of leveranciers ontvangen? Stimuleer je verkoop door diverse activiteiten mogelijk te maken in je slim ontworpen showroom.
Geen simpele klus? Leave it up to us! Deusjevoo heeft reeds 20 jaar ervaring in het vertalen van een brand identity naar beursstanden, kantoren en retailconcepten. Ervaring die we met plezier loslaten op (al dan niet tijdelijke) showrooms, van ontwerp tot uitvoering. Samen met jou werken we aan een opvallend origineel ontwerp dat jouw merk krachtig neerzet in de eigen omgeving.
"Je moet niet enkel KNALLEN op een beurs, maar vanaf nu KNALLEN we ook in de showrooms”
Jo Peters - CEO DEUSJEVOO
BEST OF BOTH WORLDS - combineer een beursstand met een showroom
Of wat dacht je van een beursstand die je later kan integreren in jouw showroom als een shop-in-shop? Een multifunctioneel en doordacht ontwerp ligt hier aan de basis. En dat is net één van de specialiteiten van onze designers. Klinkt interessant? Kom bij ons op de koffie en ontdek hoe we van jouw showroom een echte trekpleister maken.