Wat als beurzen worden afgelast door de coronacrisis?
Je kan het niet wegdenken uit ons dagdagelijks leven: thuiswerken, kinderen thuis opvangen, social distancing, handen wassen... En dit brengt natuurlijk ook de annulatie van publieke events zoals belangrijke beurzen met zich mee.
Maar dat moet niet bepaald een negatieve invloed op de bedrijven hebben. Wij bij Deusjevoo zien het eerder als een opportuniteit om dit budget te verschuiven van een "tijdelijke beursstand" naar een "pop-up showroom".
"Blijf in uw kot" - Bye bye beurzen...
Dag op dag worden er meer en meer events afgelast door de impact van het coronavirus. Hierdoor komt er voor de marketeers onder ons heel wat budget beschikbaar.
Gemiddeld geeft een bedrijf € 50.000 per jaar uit aan hun beursstand(en). Doe dat 3 jaar op rij, en dan investeer je zo’n €150.000 aan beurzen. Een knap budget dat nu dus vrijkomt en dat je zou kunnen investeren in jouw eigen showroom mét een hoger rendement (in vergelijking met beurzen).
Bovendien werken heel wat personeelsleden momenteel van thuis uit én winkels zijn verplicht gesloten. Dit geeft jou de mogelijkheid om eens een grote lenteschoonmaak én opfrisbeurt te geven aan jouw toonzaal. Hoe klinkt dat weer? "Always look on the bright side of life"?!
Laat je verbazen door de voordelen van een pop-up showroom
Vandaag zijn klanten en prospecten veel beter geïnformeerd. Ze gaan vooraf op onderzoek uit, en pluizen al heel wat details uit over bepaalde producten die hen mogelijks interesseren. Ze vergelijken graag, maar bezoeken daarvoor veel minder fysieke locaties t.o.v. vroeger. Time is money. Dus als ze binnenkort bij jou in de showroom aankomen, hebben ze al een dikke vette boon voor jou. Je hebt op dat moment hun onverdeelde aandacht (geen afleiding van allerlei lawaaierige beurstoestanden), en ze gunnen jou ook meer kostbare tijd. Tijd die ze op een beurs moeten opsplitsen.
En daar moet jij net het verschil maken ten opzichte van jouw concurrenten. Palm de klant in met een showroom die jouw merkverhaal op de krachtigste manier vertaalt. Een ware belevingsruimte die toont waar jullie voor staan én vooral waarom de klant jou nodig heeft. Onderschat dus zeker de waarde van jouw showroom niet! Bovendien kan je de return van jouw investering op dat moment ook heel goed meten.
Vergaderen tussen de producten? Workshops faciliteren of leveranciers ontvangen? Stimuleer je verkoop door diverse activiteiten mogelijk te maken in je slim ontworpen showroom.
Geen simpele klus? Leave it up to us! Deusjevoo heeft reeds 20 jaar ervaring in het vertalen van een brand identity naar beursstanden, kantoren en retailconcepten. Ervaring die we ook in deze tijden met plezier loslaten op (al dan niet tijdelijke) showrooms, van ontwerp tot uitvoering. Samen met jou werken we aan een opvallend origineel ontwerp dat jouw merk krachtig neerzet in de eigen omgeving. En dat jouw publiek weet te verbazen van zodra deze donkere tijden zijn overgevlogen.
Klinkt interessant? We plannen graag een virtuele én veilige call met jou in en ontdekken samen met jou hoe we van jouw showroom een echte trekpleister maken.