Drie generaties lang kochten de inwoners van Hofstade en omstreken bij bakkerij Van Eeckhout overheerlijk ambachtelijk bereide producten. Vijf jaar geleden beslisten de huidige zaakvoerders Lutgart en Marc om hun focus te leggen op lekker, gezond en ambachtelijk brood. Ze sloten hun winkel en openden tien
BroodNodig-broodautomaatshops waar mensen 24/7 hun brood kunnen kopen. De uitdaging? Hoe vertel je het fascinerende verhaal van dat doordacht bereide brood in een zaak zonder winkelbediende? Het antwoord? Met de beeldende kracht van
Deusjevoo!
Klantenstoef
Retail - BroodNodig
Retail - BroodNodig
Lutgart Lyen
van BroodNodig
Sterk in uitbeelden
Lutgart Lyen: “We willen de beleving in onze broodautomaatshops vergroten en het bakkersambacht, onze filosofie én het verhaal van ons brood visualiseren. Want onze keuze voor een snelle verkoop in onze broodautomaatshops, betekent niet dat ons brood snel wordt gemaakt. Integendeel zelfs. We vertelden ons verhaal aan drie potentiële partners, want we wilden keuze hebben. Via via had ik gehoord dat Deusjevoo heel sterk is in verhalen uitbeelden. Daarom vroegen we ook hen om een concept uit te werken voor onze bakkerij.”
DNA vertaald
Lutgart werd zo overspoeld door positieve emoties toen ze het Deusjevoo-ontwerp voor de eerste keer zag, dat ze enkele traantjes niet kon bedwingen. Lutgart: “We kozen uiteindelijk voor Deusjevoo, omdat we voelden dat zij zich volledig wilden onderdompelen in ons verhaal. In hun stappenplan was er ook plaats voor ons en onze klanten om mee te denken over het eindresultaat. Ze drongen niets op en dat vond ik een meerwaarde. Bovendien was het erg belangrijk dat het DNA van onze zaak vertaald werd in ons concept. Deusjevoo is vertrokken vanuit de bakkerij en niet vanuit de shops. Ze hebben het concept dus van binnenuit opgebouwd. Zo hebben ze het DNA van onze BroodNodig-conceptstores echt gevat in onze look & feel.”
Respectvolle partner
“Ik was ook heel gecharmeerd door het respect dat Deusjevoo toonde voor onze zaak. Ze spraken met veel empathie over ons bedrijf. De meeste designers gaan voor een tabula rasa. Dat is natuurlijk gemakkelijker. Maar Deusjevoo hield echt rekening met wat er al was en had aandacht voor de bestaande waarden. Zo kwamen we tot een sterker eindresultaat.”
Gezellig én productief
“Samenwerken met Deusjevoo is bijzonder aangenaam. Ze communiceren vlot en alles is bespreekbaar. Dat is belangrijk, want in elke samenwerking lopen er wel wat dingen mis. Goede communicatie is dan essentieel. Elke meeting met hen was gezellig, maar ook productief. De ideale combinatie. Je hebt goud, zilver en brons. Wel, onze samenwerking met Deusjevoo was echt een gouden samenwerking. Ik vond het een leuke ervaring en laat dan ook geen kans onbenut om hen aan te raden.”
Wilt u ook een treffende look-and-feel voor uw bedrijf of winkel?
Neem dan gerust contact met ons op en ontdek de wowfactor van elk Deusjevoo-ontwerp.