De pitch itch
Soms jeukt het wel eens bij ons, om deel te nemen aan een ontwerp pitch. Meer niet dan wel, om heel eerlijk te zijn. Want wij zijn van mening dat de beste ontwerpen pas ontstaan na uitvoerig contact tussen opdrachtgever en ontwerper. Dit zorgt voor de optimale omstandigheden, en de meest succesvolle relaties op lange termijn. En laat ons kort samenvatten dat een pitch-situatie dit niet altijd toelaat.
Maar dus; die jeuk. Als we zo'n unieke opdracht als deze voor de Nationale Loterij zien passeren, dan wagen wij wel eens onze kans. Een beetje zoals de loterij zelf eigenlijk; als je niet meedoet, kan je ook niet winnen natuurlijk.
Alvast deze spoiler: we wonnen niet. Maar dit ontwerp is gewoon te leuk om niet over te stoefen.
Ultiem geluk
De Nationale Loterij zocht naar een ontwerp voor hun regionale winkels. Om er hun loterijproducten en merchandising te verkopen. Deusjevoo doopte de regionale lottowinkel om tot heuse ‘Happiness boutique’. Een belevingswinkel met kleine en grote gelukjes, met als concept:
Je ontdekt er alle producten van de Nationale loterij.
Je koopt er een lotje.
Je geeft een bijdrage aan een goed doel; door er een lotje te kopen. (= klein gelukje)
Je speelt door je lotje te krassen.
Je wint! Of het nu gaat om twee euro, tweehonderd euro of twee miljoen euro, als winnaar ga je door de walk of happiness richting photobooth, je springt er op een trampoline van geluk, en je neemt er selfies met je winnende twee euro lotje voor op je social media. Win je het grote lot? Dan word je in een speciale zone plechtig ontvangen met champagne, en is het natuurlijk groot feest.
Evenwichtsoefening
De grootste bezorgdheid van de meeste retail opdrachtgevers is vaak dezelfde. Die gaat over de balans tussen beleving/amusement en productpresentatie. Enerzijds wil je beleving, beleving en nog eens beleving; en anderzijds ontstaat er vaak discussie om compromissen te sluiten tussen productpresentatie en minder beleving. En onze designers slagen er telkens weer in, om deze evenwichtsoefening tot een mooi einde te brengen.
Goed rapport
Hoewel we niet met de opdracht aan de haal gingen, behaalden we wel de maximum score voor creativiteit. En dat is ons groot geluk.
Happiness in je retailconcept brengen? Spring bij ons binnen, met of zonder trampoline, en we maken er een winnend concept van!