1UP neemt je mee naar de virtuele wereld van games. Gedurende 3 dagen dompelen ze jou onder in de beste games, de meest inspirerende talks én reiken ze zelfs de “Belgian Game Awards” uit. Een zotte beurs waar het borrelt van de creatieve vibes, een plek waar Deusjevoo dus niet kon en mocht ontbreken.
Een heldhaftig concept mét ballen
In games draait het allemaal rond een krachtig verhaal, een rode draad die door heel het spel loopt. Dus waarom toveren we die saaie beurshal ook niet om tot een echte game? Challenge accepted!
Er was eens… . Een classic old school 2D videogame dat bestond uit honderden prinsen die op zoek zijn naar een schone deerne in de toren van een kasteel. En die avontuurlijke tocht begint bij de binnenkomst in het beursgebouw. Noodgedwongen worstelen de prinsen zich door een doolhof met de bekende 1UP figuren tot ze het kasteel bereiken. Hier pronkt een 6,5 meter hoge toren met rook. Na deze tocht kunnen de helden via de loopbrug uitrusten aan de vijver (lees: chillruimte met kussens). Maar daar stopt het niet! Op de brug kan je tevens het beste van de Belgische cosplay aanschouwen. Als dat geen avontuur is!
Level up!
Hebben we ons braafjes aan de briefing van de klant gehouden? Hmm… niet echt! We zijn uit die virtuele box gestapt en hebben ze net dat tikkeltje meer aangeboden. Samen met ons team bedachten we een verhaal waarbij we aan de “saaie beurshal” een extra dimensie en doel gaven. De kernwoorden voor dit concept? Interactief, kindvriendelijk, herkenbaar, Instagram-waardig en… memorabel!
En wat dacht de klant van het resultaat?
Ons concept was zeker niet wat de klant verwacht had én net daarom waren ze meteen verkocht! Gooi daar dan nog een geweldige samenwerking met heel wat partners bij (Cronos Interactive, E-Demonstrations & Blue Moon) én een volledige ontzorging. Als je het ons vraagt, dan is dit project het perfecte voorbeeld van een GG. (voor de “noobs” onder ons: good game)
Maar ... oordeel vooral zelf over het resultaat:
Ook op zoek naar een beursstand die voor een echte “level up” zorgt van jouw brand? Strik ons dan voor een virtuele creatieve call!